De multe ori în ultima perioadă auzim fraza „stil de viață sănătos”, dar pentru cei mai mulți este o frază lipsită de substanță, o frază ce sună bine, dar care comportă atâtea posibilități, atâtea aspecte ce necesită să fie explicate chiar înainte de rostirea acesteia. 

De aceea, noi nu ne vom axa pe moment pe acest aspect, ci vom porni în călătoria noastră dintr-o zonă, spunem noi, mai benefică pentru fiecare, aceea a combinațiilor alimentare.

Iar dacă te întrebi de ce ar fi acesta un subiect bun de discuție, ei bine nimic mai simplu: combinațiile incorecte, fac ca mâncarea să fie digerată mai greu, cu alte cuvinte acestea ne expun diferitelor boli, nu doar digestive. 

Ce se întâmplă de fapt la nivelul stomacului nostru?

1. Când mâncarea ajunge în stomac, sucul gastric își ajustează aciditatea, adică PH-ul și enzimele astfel încât mâncarea să fie digerată cat mai bine. 

2. Consumând împreună două alimente care au nevoie de ajustări diferite ale sucului gastric rezultă: un suc gastric care NU digera complet niciunul dintre alimente.

3. Mâncarea ajunge în intestine incomplet digerată și intră în putrefacție.

4. Rezultatul: acumulare de substanțe toxice în intestin, motiv pentru care unele organe se îmbolnăvesc. 

Totodată, trebuie menționat că indiferent dacă consumăm alimente naturale, BIO, dacă acestea nu sunt combinate corespunzător vor avea același rezultat din motivele amintite mai sus, deși calitatea alimentelor este un factor extrem de important în menținerea unui organism sănătos. 

Pentru că nu dorim să insistăm pe partea negativă, iată pe scurt câteva dintre lucrurile de care ar trebui să te ferești, astfel:

1. Nu amesteca proteinele animale (carne, brânză, ouă) cu cele băgate în amidon (fasole, mazăre, linte etc.). Proteinele animale necesita un fel de enzime pentru a fi digerate în timp ce amidonul are nevoie de cu totul alte enzime. E o contradicție la nivelul enzimelor care face ca niciunul dintre alimente să nu se digere complet.

2. Nu combina fructele cu restul mâncării. Fructele se consumă doar pe stomacul gol. Zahărul, mierea și fructoza inhibă secreția sucului gastric, astfel că amestecându-l cu restul mâncării te vei simți foarte balonat.

3. Nu consuma APĂ nici la masa, nici după masă! Consumând apa la masă nu faci altceva decât să diluezi sucurile gastrice, iar astfel digestia devine foarte proastă. Consumând apa imediat după masă faci cam același lucru. 

Bineînțeles, nu putem să terminăm articolul nostru fără a-ți spune care sunt combinațiile optime, iar dacă vei ține cont de acestea de fiecare data când mănânci, vei avea mai multă energie, îți vei îmbunătăți sănătatea generală și, de ce nu, vei performa mai bine. Așadar:

1. Combină proteinele animale cu legume sărace în amidon, aceste fiind în special legumele verzi cu un bogat aport de apă, precum: spanacul, roșia, castravetele, varza, broccoli-ul etc.;

2. Combina alimentele bogate în amidon de tipul: pastelor, cartofilor, porumbului cu leguminoase: fasole, mazăre, linte, năut.

3. Consumă fructele fie cu minim 30 minim înainte de masă, fie la 2 ore după masă;

4. Consumă apă cu minim 20-30 de minute înainte de masă;

5. Evită combinarea fructelor dulci (banane, pere etc.) cu cele acide (portocala);

Amintește-ți că nicio altă activitate nu-ți consumă mai multă energie precum digestia, de aceea combinațiile nefaste îți dau senzația de somnolență, în loc să-ți ofere acel boost de care ai nevoie în activitatea de zi cu zi. 

Ordinea în care mâncăm preparatele este și ea importantă, întrucât sunt alimentele ce se digeră mai repede pe când pentru altele e nevoie și de câteva ore. 

Totodată, îți recomandăm să-ți asculți organismul. Oricât de ciudat ar suna, nu trebuie să uităm că suntem indivizi diferiți. Vezi ce combinații funcționează pentru tine, îți ridică nivelul de energie și te fac să te simți bine. 

Așa cum vei vedea, subiectul este unul complex, sursele sunt vase și informații vei găsi din abundență. Noi nu ne-am propus să-ți oferim un manual, ci doar aducem în atenția ta un subiect care, credem noi, este extrem de important, mai ales în era în care „stilul de viață sănătos” pare să-și facă loc din ce în ce mai mult, uneori pe post de mantra, decât ca interes legitim, dar cu toții trebuie să începem de undeva.

Articolul de față are doar rol informativ și nu înlocuiește un consult medical sau părerea specialiștilor. Înainte de a lua orice decizii cu privire la dietă, fie și schimbarea acesteia, recomandăm consultarea unui medic pentru a vedea dacă starea dumneavoastră de sănătate permite acest lucru.

Gallery

bred

Fii la curent cu noutățile noastre!

Abonează-te la newsletter si află cele mai noi informații despre Eurest.

Urmărește-ne pe Social Media

@eurestro